Super & Cookie

Två personers tankar, funderingar och allt däremellan.

Mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Tja.

Har slarvat lite med inlägg, men jag vet inte om jag kan lova bättring eftersom det inte är helt lätt att ladda upp bilder och liknande till bloggen nuförtiden. Har istället kompenserat med att lägga upp rätt så mkt bilder på instagram. Har hört att det här med blogg är passé och att det är instagram och liknande som gäller. Vet inte riktigt om jag håller med och dessutom så är det inte alls lika terapeutiskt att posta en liten bild med lite tags som att sitta ner och skriva ner det man tänker på.

Livet rullar på och dagarna verkar gå allt snabbare. Ganska sjukt egentligen eftersom man inte gör så fruktansvärt mycket. Lyckades träna hela 5 timmar på 2 dagar förra helgen dock och jag hoppas på
något liknande även den kommande helgen. Dessutom kanske man kan klämma in ett pass idag :D. Har funnit träningsglädjen nu och känner att jag vill vara där mer och mer hela tiden. Med det kommer givetvis en fåfänga som är lite angenäm. Kommer på mig själv allt oftare framför spegeln för att se progressionen och resultatet av den tid man lägger ner . Lite fåfäng får man vara :P. Känner att jag måste sköta kosten bättre än vad jag gör för att saker och ting verkligen ska ta fart, men det är svårt
.

Satt under gårdagen och funderade på det här med mobbing och utanförskap (läste en artikel i metro). Ibland är utanförskap fan helt självförvållat. Ibland är personen som känner sig utanför så förbannat efterbliven, jobbig, krävande och rent förskräcklig att ingen orkar eller vill vara i närheten av honom/henne. Ett klockrent exempel på just detta kan bevittnas på Svenska Hollywood Fruar. Vet att det är pinsamt att erkänna, men vi kollar på det varje vecka.

Kollade häromkvällen på en film som jag har haft länge men som jag inte varit säker på om den var värt tiden. Filmen ”Rise of the planet of the apes” var faktiskt cool. Både effekterna och storyn funkade förvånansvärt bra. Dessutom så spelade skådespelarna sina roller riktigt väl. Allmänt så funkade det skitbra och resulterade i en bra film. 

 

Häromveckan så spanade vi även in Rock of Ages vilket också var en bra och rolig film trots att Cookie somnade efter typ 10 min. Jag och Lail satt och kollade in den samt njöt av klassisk 80-tals rock som spelades i filmen. Dessutom så var Tompa Cruize bra i filmen. Jäkla fin  mysrulle.  

 
 

Sist men inte minst så fascineras jag av den vardagliga smygrasism som finns överallt. Vet inte om jag tycker att det är roligt eller sorgligt egentligen. Kommentarer som ” alltså jag är inte sådan där rasist men den…” tränger igenom de mest oskyldiga anleten och tätt förseglade läppar för att sedan urskuldas med frustration eller någon annan banal anledning. KUL!

Ha det najs / Super

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: