Super & Cookie

Två personers tankar, funderingar och allt däremellan.

uppdatering 24/9

Kategori: Allmänt

Helgen har varit ganska lugn och fin. Inledde den med att åka till Familia i lördags för att käka lite asiatisk buffé. Som vanligt gick man helhjärtat in för det och åt för kung och fosterland. Ni som inte har varit och provat den buffén gör det omgående. Riktigt najs mat :)
Jag och Cookie observerade under vår måltid 2 väldigt störande företeelser. Den första var den familj som dels åt av buffén och samtidigt länsade sushin/räkchips och allt annat de kunde komma åt. De tömde mat i påsar och fortsatte att ta och ta utan att någon egentligen åt längre. Varför måste det alltid vara så? För fan det är en jävla buffé. ÄT tills du spricker men du får fan inte ta med dig hem! Den andra företeelsen var ganska ordinär till att börja med. Ungefär samtidigt som vi satte oss för att äta satte sig en kvinna några bord bort. Inget direkt anmärkningsvärt med det, tråkigt att äta själv tänkte jag bara. Efter att hon ätit klart och var inne på sin andra omgång av friterade bananer så dyker hennes kille och barn upp. Det var tydligen så att de var på Familia tillsammans men att sedan så gick morsan iväg för att äta själv!! Vem fan gör så? Efter ett kort samtal så blev både killen och barnen bortskickade igen. Vissa människor alltså, varför gå ut tillsammans på en lördag för att gå åt varsitt håll när man kommer fram?? Sjuka jävlar.
Resten av lördagen tillbringades hemma och avslutades med att kolla på Avatar som gick på Tv. Det är en fin film, men skillnaden mellan 3D/Bluray och vanlig Tv är helt overklig. Även om den är bra så kändes den ganska torftig på tv.

Söndagen var fin, med en liten sovmorgon, var ute och handlade förnödenheter inför den kommande veckan, lite fotbollskoll och sedan lite träning på eftermiddagen. Runt 19 börjar So U Think U Can Dance. Efter drygt en timme så gick Cyrus ”Glitch” vidare till final. Lyckan var total.
Kolla upp hans klipp på youtube om ni har missat. Killen är fan sjuk.

Idag har varit en särskilt fin måndag. Pendlingsterrorn uppnådde nya höjder idag när jag påbörjade den underbara resan till Kristianstad från Lund.
Hamnade i samma vagn som ett gäng sjuksköterskestudenter som var tvungna att gå igenom allt det har varit med om det senaste året (hänvisar till ett tidigare inlägg om högljudda människor som jag skrev för ett tag sedan). Detta omöjliggjorde den lilla tupplur jag brukar unna mig under den långa resan varje morgon. Det tillkom även andra element som tillförde måndagsmorgonen dess glans, nämligen att en av sjuksköterskorna hade någon form av dödshosta som ekade i vagnen mellan allt jävla kacklande. När de äntligen hade lugnat ner sig började bohemkillen bredvid mig att snarka. Detta måste jag erkänna prövade mitt tålamod till det yttersta. Det som är roligt att observera är att det finns väldigt få människor som sätter sig direkt bredvid mig. Allt som oftast får jag sitta helt själv på en 4-manna plats. Detta är en av de få fördelar man har av att vara av utländsk härkomst :P

Återkommer när Jag har mer :)
// Super

Kommentarer


Kommentera inlägget här: