Super & Cookie

Två personers tankar, funderingar och allt däremellan.

Helgens Observationer och reflektioner

Kategori: Allmänt

Hej!

Till att börja med vill jag tydligen motsätta mig uppfattningen om att jag skulle ha tillfört en massa hat till bloggen. Det som jag skriver är inte bara hat utan reflektioner på sådant som jag har sett/utsatts för och som stör mig. Bloggen hjälper mig att ventilera och glömma. Det är terapi :D

Som i lördags observerade jag, medan vi åkte buss i Malmö, att det pågick någon form av pride parad/demonstration eller whatever man vill kalla det. Alla de sedvanliga regnbågsflaggorna var där och som ett tillskott fanns även riksdagspartiflaggor med regnbågsmotiv. Kunde inte undvika att notera att det saknades en SD flagga bland de andra. Kan det måhända vara så att SD inte stöttar priderörelsen??

Noterade även att en hel del av de ”djur” som deltog och som uppenbart inte var gay själv hade draperat regnbågsflaggor runt sina barn. Är inte detta att tvinga på barn sina åsikter och tankar?? Förresten varför har man pride festival/parader?? Är inte gaysamhällets största önskan att man ska behandla de precis som alla andra? Istället så spökar vissa ut sig ett par dagar om året och beter sig som fån bara för att ingen ska kunna missa hur förbannat awkward och annorlunda de är från oss andra. Detta gäller naturligtvis inte alla, utan de som prompt envisas med att vara extremt annorlunda trots att de vill bli behandlade som alla andra. Moment 22 anyone?? Jag vill fan ha en parad för the ordinary man. Den vanliga hetero-människan förtjänar vä ocksål att hyllas lika mycket, även om jag inte riktigt vet hur vår flagga skulle se ut :P. Fast det skulle aldrig bli av, kan nästan se framför mig hur vänsterpartisterna och de fanatiska gay-supportrarna praktiskt taget självantänder vid tanken på att hylla hetero-människan. Missförstå mig inte, är helt likgiltig inför parader/demonstrationer dess deltagare och deras förehavanden. Bara observationer och reflektioner.

Hur som helst, vi var i Malmö i lördags eftersom vi skulle åka till Köpenhamn med Cookies föräldrar för att fira att Cookie klarat sin sista tenta. Vi firade detta med att gå på ströget, äta en fin middag bestående av en fet köttbit

 

och lite spa-behandling för fötterna med fiskar som nafsa på tårna. Kan rekommendera detta till alla. Var riktigt coolt och förvånansvärt skönt.

 
Tänkte lägga upp video, men detta får tydligen duga. Istället får ni en bild av fiskarna som attackerar mina vackra fötter :D

Söndagen var ganska lugn, lite mat hos päronen och sedan hem för att kolla på fotboll. En ganska trevlig helg med andra ord.

Till er fån som fortfarande hävdar att RVP är en grym värvning vill jag bara hälsa; Dra åt Helvete!! Såg ni matchen i söndags? Flera missade lägen och en missad straff som var så fruktansvärt dålig att jag nästan blev illamående. Senare på kvällen fick vi se Zlatan som så många gånger förr bära fram sitt lag med 2 brillianta mål. Där snackar vi striker!

 Ha det najs / Super

 

 

     

 

                                                                                                        

Kommentarer


Kommentera inlägget här: